Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009235" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reforma preprimárního vzdělávání v České republice a odraz v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Koncepce preprimárního vzdělávání prochází v posledních letech celkovou reformou, která se také odráží v pregraduální přípravě budoucích učitelů preprimárního vzdělávání. Tato reforma se dotýká všech oblastí preprimárního vzdělávání a značně se odrazilai v požadavcích na realizaci environmentální výchovy. Koncepce preprimárního vzdělávání je zaměřena na to, aby si dítě od předškolního věku osvojovalo základy klíčových kompetencí a získávalo tak předpoklady pro své celoživotní vzdělávání. Hlavním úkolemenvironmentální výchovy je vytvořit u dítěte elementární základy pro zodpovědný postoj budoucího dospělého člověka k životnímu prostředí. Příspěvek se zabývá problematikou naplňování základních požadavků ve vztahu k elementárnímu vzdělávání dětí předškolního věku a a pregraduální přípravou budoucích učitelů preprimárního vzdělávání k realizaci environmentální výchovy na PdF UP v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
The Reform of Pre-school Education in the Czech Republic and its Reflection in Pre-graduate Training of the Pre-primary Education Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The conception of the pre-primary education comes through the general reform that also reflects in the pre-graduate training of the pre-primary education future teachers. The reform includes all the spheres of the pre-primary education and influenced thedemands of the implementation of the environmental education. The concept of the pre-primary education is directed to familiarize the basic key competences at the children of the pre-school age. They obtain the backgrounds for lifelong learning in the same time. The main task of the environmental education is to create the elementary rudiments for responsible activities of the future adults to the environment. The text deals with problems of the environmental education of the pre-school age children and the pre-graduate training of the pre-primary school future teachers at the Faculty of Education of the Palacky-University in Olomouc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Príprava učitelov v procese školských reforiem
ISBN
978-80-555-0024-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
954
Strana od-do
—
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—