Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009427" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnitřní kontrola a zvládání školní zátěže u středoškoláků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován otázce (problematice) vnímaného místa kontroly (locus of control) a jeho vztahu k dalším osobnostním rysům (sebevědomí a frustrační tolerance), preferovaným copingovým strategiím adolescentů a ke školnímu prospěchu. Vnímané místo kontroly zahrnuje relativně stálý rys osobnosti charakterizovaný dimenzí internalita - externalita. Vnitřní kontrola (internalita) je spojena s přesvědčením jedince o možnosti kontrolovat a ovlivňovat situaci, své jednání a prožívání. Výsledky výzkumu prokázaly, že pokud je student přesvědčen, že má věci pod kontrolou, má tendenci volit častěji aktivní copingové strategie zaměřené na řešení problému a v určitých situacích pociťuje menší míru nepříjemného stresu. Percepce vnitřní kontroly současně příznivěovlivňuje studentovo sebevědomí, odolnost vůči zátěži a ve svých důsledcích souvisí s dosažením lepších školních výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Locus of control and coping of school strain in high school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of perceived locus of control and its relationship to other personality characteristics (self-confidence and frustration tolerance), preferred coping strategies of adolescents and school achievements. Perceived locus of control includes a relatively stable personality characteristic marked through the dimension of internality ? externality. Inner control (internality) is linked to the conviction of an individual about the possibility to control and influence a situation,behaviour and experience. Results of the research has shown that as long as a student is convinced that he/she has things under control, he/she tends more frequently to choose active coping strategies focused on problem solving and in certain situationsperceives a smaller degree of unpleasant stress. At the same time, the perception of the locus of control has a favourable influence on student?s self-confidence, resilience towards stress / burden, and is consequently linked to better s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V.

  • ISBN

    978-80-7368-766-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    288

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku