Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola a rozvoj žákova sebevědomí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola a rozvoj žákova sebevědomí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    School and development of self-esteem of pupils.

  • Popis výsledku anglicky

    We consider the relationship of the individual towards himself/herself as one of the important personality variables that influence the experience and behaviour of a man. We label it with a generally well-known term self-esteem which we understand as a postural aspect of a self-system of an individual. On one hand, school - through its specific character - significantly influences the development of self-esteem of students. On the other hand, it is the self-esteem that represents an important determinant of the student performance, coping with stress as well as inclusion into the class collective. In the paper, we try to grasp the construct of self-esteem on a theoretical level as well as in the form of presentation of research findings focused on differences in the levels of self-esteem in case of adolescents from the perspective of selected demographical and personality variables. Last but not least, we consider the possibilities of the development of adequate self-esteem in school e

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    m. č.

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    161-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus