Škola a rozvoj žákova sebevědomí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10223521" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10223521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola a rozvoj žákova sebevědomí
Popis výsledku v původním jazyce
Za jednu z významných osobnostních proměnných, které ovlivňují prožívání a chování člověka, považujeme vztah jedince k sobě samému. Označujeme jej všeobecně známým pojmem sebevědomí, který chápeme jako postojovou složku sebesystému jedince. Škola svým specifickým charakterem na jedné straně významně ovlivňuje rozvoj sebevědomí studentů, na druhé straně však právě sebevědomí představuje významnou determinantu studentského výkonu, vyrovnávání se se zátěží, ale i začlenění se do kolektivu třídy. V příspěvku se snažíme uchopit konstrukt sebevědomí jak v teoretické rovině, tak v podobě sdělení výzkumných zjištění zaměřených na rozdíly úrovně sebevědomí u adolescentů z hlediska vybraných demografických a osobnostních proměnných. V neposlední řadě se zamýšlíme nad možnostmi rozvoje přiměřeného sebevědomí ve školním prostředí.
Název v anglickém jazyce
School and development of self-esteem of pupils.
Popis výsledku anglicky
We consider the relationship of the individual towards himself/herself as one of the important personality variables that influence the experience and behaviour of a man. We label it with a generally well-known term self-esteem which we understand as a postural aspect of a self-system of an individual. On one hand, school - through its specific character - significantly influences the development of self-esteem of students. On the other hand, it is the self-esteem that represents an important determinant of the student performance, coping with stress as well as inclusion into the class collective. In the paper, we try to grasp the construct of self-esteem on a theoretical level as well as in the form of presentation of research findings focused on differences in the levels of self-esteem in case of adolescents from the perspective of selected demographical and personality variables. Last but not least, we consider the possibilities of the development of adequate self-esteem in school e
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
2010
Číslo periodika v rámci svazku
m. č.
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
161-168
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—