Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

I don't knot how they found me? Some notes on Bohuslav Martinů's Brigand Songs and New Czech Songs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A33152458" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:33152458 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Ich weiß nicht, wie sie mich gefunden haben. Zu Bohuslav Martinus Zbojnické písně (Rebellenlieder) und dem Chorzyklus Nové české písně (Neue tschechische Lieder)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Im Zusammenhang mit Bohuslav Martinůs Chorwerken aus den 1950er Jahren beschäftigt sich dieser Beitrag mit Quellen aus dem Boosey and Hawkes Archiv, aus dem SNKLHU Musik Verlag-Archiv und weiteren Archiven. Der Text klärt den Namen und die Existenz des Chorzykluses Nové české písně (Three New Czech Songs) und wirft Fragen zu den Zyklen Three Part-Songs, H. 338 und Three Sacred Songs, H. 339 auf. Er erinnert an Rolle der Zbojnické písně (Rebellenlieder), H. 361 im Zusammenhang mit dem Boykott des Komponisten anlässlich der Aufführung seiner Werke in der Tschechoslowakei nach der gewaltsamen Niederschlagung der ungarischen Revolution im Jahre 1956. Überdies deutet er auch die Attraktivität von Martinůs Werken für die tschechische Ideologie der zweiten Hälfte der 1950er an.

  • Název v anglickém jazyce

    I don't knot how they found me? Some notes on Bohuslav Martinů's Brigand Songs and New Czech Songs

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focus on sources from Boosey and Hawkes, SNKLHU and other publishing houses archives according Bohuslav Martinů choral works from the 1950s. It explains the existence of the cycle Three New Czech Songs (Nové české písně), asks some questions about Three Part-Songs, H. 338 and Three Sacred Songs, H. 339, remembers the role of the Zbojnické písně (The Brigand Songs), H. 361 during Martinů?s boycott of his music in Czechoslovakia in the context of the Hungarian revolution 1956, and mentioned attraction of the Martinů?s works for Czech ideology during the second half of the 1950ths

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA408%2F05%2F2083" target="_blank" >GA408/05/2083: Příprava a realizace Souborného kritického vydání děl Bohuslava Martinů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Martinů-Studien 3

  • ISSN

    1662-5366

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2010

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    423-434

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus