VZTAH PREGRADUÁLNÍCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ NEJEN K PROBLEMATICE GENDEROVÉ LINGVISTIKY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10222113" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10222113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VZTAH PREGRADUÁLNÍCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ NEJEN K PROBLEMATICE GENDEROVÉ LINGVISTIKY
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá v současnosti velmi aktuální a diskutovanou otázkou genderu a genderové lingvistiky. Jde o problematiku, která je chápána jako nový společenský fenomén s dosahem do pedagogické praxe. Autorky vycházejí z dotazníkového šetření, které realizovaly u pregraduálních studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem výzkumu bylo zjistit názory současné vysokoškolské mládeže na uvedenou problematiku a přiblížit některá teoretická východiska objasňující genderové přístupy se zaměřením na roli jazyka v pojetí genderu jako sociálního konstruktu.
Název v anglickém jazyce
THE RELATION OF PRE-GRADUATED STUDENTS NOT ONLY TO THE PROBLEMS OF GENDER LINGUISTICS
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the very actual and discussed issue of gender and gender linguistics. The issue is seen as a new social phenomenon within pedagogical study and teaching practice. The paper is based on the research realized at undergraduate studentsof Faculty of Education of Palacký University in Olomouc. The aim of research was to ascertain the views of current university students on the issue and bring some theoretical background focusing on the role of language in the concept of gender as a social construct.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogica Actualis II.
ISBN
978-80-8105-224-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
49-55
Název nakladatele
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
2. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—