Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VZTAH PREGRADUÁLNÍCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ NEJEN K PROBLEMATICE GENDEROVÉ LINGVISTIKY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A10222113" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:10222113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VZTAH PREGRADUÁLNÍCH STUDENTŮ UČITELSTVÍ NEJEN K PROBLEMATICE GENDEROVÉ LINGVISTIKY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá v současnosti velmi aktuální a diskutovanou otázkou genderu a genderové lingvistiky. Jde o problematiku, která je chápána jako nový společenský fenomén s dosahem do pedagogické praxe. Autorky vycházejí z dotazníkového šetření, které realizovaly u pregraduálních studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem výzkumu bylo zjistit názory současné vysokoškolské mládeže na uvedenou problematiku a přiblížit některá teoretická východiska objasňující genderové přístupy se zaměřením na roli jazyka v pojetí genderu jako sociálního konstruktu.

  • Název v anglickém jazyce

    THE RELATION OF PRE-GRADUATED STUDENTS NOT ONLY TO THE PROBLEMS OF GENDER LINGUISTICS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the very actual and discussed issue of gender and gender linguistics. The issue is seen as a new social phenomenon within pedagogical study and teaching practice. The paper is based on the research realized at undergraduate studentsof Faculty of Education of Palacký University in Olomouc. The aim of research was to ascertain the views of current university students on the issue and bring some theoretical background focusing on the role of language in the concept of gender as a social construct.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogica Actualis II.

  • ISBN

    978-80-8105-224-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    49-55

  • Název nakladatele

    Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    2. 12. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku