Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33119693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33119693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies
Popis výsledku v původním jazyce
In the contribution the results of the same set of mathematics tasks given to two different pedagogy students groups are compared. It deals with comparison of these two examinations' results. The first group of students was represented by applicants formathematics pedagogy studies and the test was applied as an entrance exam in 1985 and 2001. The second group was represented by the same field of study students at the beginning of their studies in 2010. These did not sit for an entrance exam because ofthe lack of applicants at that time. The comparison shows a significant decline of current students' competences which are necessary to solve mathematics tasks.
Název v anglickém jazyce
Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies
Popis výsledku anglicky
In the contribution the results of the same set of mathematics tasks given to two different pedagogy students groups are compared. It deals with comparison of these two examinations' results. The first group of students was represented by applicants formathematics pedagogy studies and the test was applied as an entrance exam in 1985 and 2001. The second group was represented by the same field of study students at the beginning of their studies in 2010. These did not sit for an entrance exam because ofthe lack of applicants at that time. The comparison shows a significant decline of current students' competences which are necessary to solve mathematics tasks.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Matematyka. Prace naukowe
ISSN
1896-0286
e-ISSN
—
Svazek periodika
XVI
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
355-360
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—