Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33119693" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33119693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the contribution the results of the same set of mathematics tasks given to two different pedagogy students groups are compared. It deals with comparison of these two examinations' results. The first group of students was represented by applicants formathematics pedagogy studies and the test was applied as an entrance exam in 1985 and 2001. The second group was represented by the same field of study students at the beginning of their studies in 2010. These did not sit for an entrance exam because ofthe lack of applicants at that time. The comparison shows a significant decline of current students' competences which are necessary to solve mathematics tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics competences of pedagogy students at the beginning of their university studies

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution the results of the same set of mathematics tasks given to two different pedagogy students groups are compared. It deals with comparison of these two examinations' results. The first group of students was represented by applicants formathematics pedagogy studies and the test was applied as an entrance exam in 1985 and 2001. The second group was represented by the same field of study students at the beginning of their studies in 2010. These did not sit for an entrance exam because ofthe lack of applicants at that time. The comparison shows a significant decline of current students' competences which are necessary to solve mathematics tasks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematyka. Prace naukowe

  • ISSN

    1896-0286

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XVI

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    355-360

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus