Kvalita života dětí s retinopatií nedonošených - teoretická východiska a praktické aplikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33139981" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33139981 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita života dětí s retinopatií nedonošených - teoretická východiska a praktické aplikace
Popis výsledku v původním jazyce
Kvalita života se v posledních dvou dekádách stala velmi aktuálním vědeckým fenoménem, který je reflektován řadou vědních oborů. Ve speciálněpedagogickém kontextu je akcentována zejména problematika hodnocení kvality života specifických klientských skupin směrem k adekvátní míře poskytované podpory a optimalizaci komplexně pojaté intervence. V tomto smyslu vznikl koncept zaměřený na výzkum kvality života dětí s retinopatií nedonošených, která představuje jednu z hlavních příčin nevidomosti v rozvinutýcha středně rozvinutých zemích světa. Příspěvek je orientován na deskripci výzkumného designu. Celé téma je zasazeno do kontextu teoretických východisek a praktických aplikací.
Název v anglickém jazyce
Quality of Life in children with Retinopathy of Prematurity - a theoretical basis and practical applications
Popis výsledku anglicky
Quality of life in the last two decades has become an actual scientific phenomenon, which is reflected by a number of disciplines. In the context of special education is emphasized in particular the issue of quality of life assessment of specific clientgroups toward an adequate level of support provided and the optimization of complex scale intervention. In this sense, a concept aimed at research into the quality of life for children with retinopathy of prematurity, which is one of the major causes ofblindness in developed and medium developed countries. The paper is devoted to the descriptive research design. The whole subject is seen in the context of theoretical bases and practical applications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník textů z XII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a VII. Mezinárodní dramaterapeutické konference pořádané na téma "Teorie praxi - praxe teorii"
ISBN
978-80-244-2966-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
522-548
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
2. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—