Sexting among Czech Preadolescents and Adolescents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33138982" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33138982 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume28.htm" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/volume28.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sexting among Czech Preadolescents and Adolescents
Popis výsledku v původním jazyce
The work addresses the issue of sexting among Czech preadolescents and adolescents. It monitors the prevalence of this phenomenon, focuses on the forms of sharing of these sexual materials on the Internet and describes children's motivation for such sharing. It also focuses on the dangers of this phenomenon and the consequences of sexting implementation (damage of one's reputation, cyber bullying, suicides, etc.). h e paper is an outcome of an original survey which was carried out by the author in cooperation with other researchers from the Centre for the Prevention of High-risk Virtual Communication at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc. The survey was conducted in 2011 on a sample of 10,000 respondents aged 11-17.
Název v anglickém jazyce
Sexting among Czech Preadolescents and Adolescents
Popis výsledku anglicky
The work addresses the issue of sexting among Czech preadolescents and adolescents. It monitors the prevalence of this phenomenon, focuses on the forms of sharing of these sexual materials on the Internet and describes children's motivation for such sharing. It also focuses on the dangers of this phenomenon and the consequences of sexting implementation (damage of one's reputation, cyber bullying, suicides, etc.). h e paper is an outcome of an original survey which was carried out by the author in cooperation with other researchers from the Centre for the Prevention of High-risk Virtual Communication at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc. The survey was conducted in 2011 on a sample of 10,000 respondents aged 11-17.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Education Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
39-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—