Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140752" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaobírá problematikou stresu, psychické zátěže a následného syndromu vyhoření u sociálních pracovníků ve srovnání s učitelskou profesí. Obě tyto profese jsou k tomu "vyhořet" velice náchylné. V krátkosti je zde popsán syndrom vyhoření včetnějeho fází, profese sociálního pracovníka a profese učitele včetně problémů, kterým musí obě tyto sféry činnosti v současnosti čelit. Teoretickou část uzavírá nástin současné situace a také informace o záměru výzkumu v sociální oblasti v rámci České republiky. Cílem příspěvku je informovat o tomto fenoménu dnešní doby a srovnat náchylnost k psychické zátěži a syndromu vyhoření v rámci dvou velice rozšířených studijních oborů na vysokých školách v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Prone to Burnout in Social Work Compared with the Teaching Profession

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with problems of stress, psychological stress and subsequent burnout of social workers in comparison with the teaching profession. Both of these professions are to "burn out" very vulnerable. Briefly described here, including the burnoutstage, the profession of social worker and teacher profession and the challenges that must be derived from activities both currently face. The theoretical part concludes the analysis of the current situation and outline plan of research in the social sector in the Czech Republic. The aim of this paper is to inquire about this phenomenon of our time and compare the susceptibility to mental stress in two very advanced fields of study at faculties of education in the country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VIII.

  • ISBN

    978-80-244-3374-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    126-137

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku