Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140752" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sklon k syndromu vyhoření v sociální práci ve srovnání s učitelskou profesí.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaobírá problematikou stresu, psychické zátěže a následného syndromu vyhoření u sociálních pracovníků ve srovnání s učitelskou profesí. Obě tyto profese jsou k tomu "vyhořet" velice náchylné. V krátkosti je zde popsán syndrom vyhoření včetnějeho fází, profese sociálního pracovníka a profese učitele včetně problémů, kterým musí obě tyto sféry činnosti v současnosti čelit. Teoretickou část uzavírá nástin současné situace a také informace o záměru výzkumu v sociální oblasti v rámci České republiky. Cílem příspěvku je informovat o tomto fenoménu dnešní doby a srovnat náchylnost k psychické zátěži a syndromu vyhoření v rámci dvou velice rozšířených studijních oborů na vysokých školách v ČR.
Název v anglickém jazyce
Prone to Burnout in Social Work Compared with the Teaching Profession
Popis výsledku anglicky
This paper deals with problems of stress, psychological stress and subsequent burnout of social workers in comparison with the teaching profession. Both of these professions are to "burn out" very vulnerable. Briefly described here, including the burnoutstage, the profession of social worker and teacher profession and the challenges that must be derived from activities both currently face. The theoretical part concludes the analysis of the current situation and outline plan of research in the social sector in the Czech Republic. The aim of this paper is to inquire about this phenomenon of our time and compare the susceptibility to mental stress in two very advanced fields of study at faculties of education in the country.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VIII.
ISBN
978-80-244-3374-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
126-137
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—