Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maskulinní identita jako důsledek a problém genderové výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33142281" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33142281 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maskulinní identita jako důsledek a problém genderové výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zaměřuje na vývoj genderového diskursu v české pedagogické vědě. Zabývá otázkou maskulinní identity z pohledu pedagogické vědy, zejména formováním genderových rolí v rámci edukačního procesu. Součástí je stručné uvedení do problematiky genderové výchovy a nastínění formování maskulinní identity v rámci procesu tzv. genderové socializace, kdy dochází k osvojení představ o "ženskosti" a "mužskosti". Pozornost je kladena na hlavní socializační instituce jako je rodina a škola, kde dochází k nejčastějším stereotypním přenosům, jež ovlivňují formování maskulinní identity.

  • Název v anglickém jazyce

    Masculine identity as a result and the problem of gender education

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter focuses on the development of gender discourse in the Czech pedagogical science. Examines masculine identity from the perspective of teaching science, especially the formation of gender roles in the educational process. Also included is a brief introduction to the problems of gender education and outline the formation of masculine identity in a process called gender socialization, which leads to mastering the concepts of "femininity" and "masculinity". Attention is given to the major institutions of socialization such as the family and the school, where there are frequent transfers stereotypes that affect the formation of masculine identity.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Konstrukce maskulinní identity v minulosti a současnosti. Koncepty, metody, perspektivy

  • ISBN

    978-80-7422-218-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    276-285

  • Počet stran knihy

    543

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Lidové noviny

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly