Teaching Tools in the Olomouc Museum of Art: A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143076" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Tools in the Olomouc Museum of Art: A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with teaching tools in the context of museum display, their role in organised educational programmes and their impact on educational aspects of non-organised museum visits. Using practical examples from the Olomouc Museum of Art in the Czech Republic, this work demonstrates the use of interactive tools based on play (blocks, jigsaw puzzles, and puzzles), textual tools in the form of self-study worksheets and the projection of short films in the vicinity of the exhibits in order to shedfurther light on the artefacts.
Název v anglickém jazyce
Teaching Tools in the Olomouc Museum of Art: A Case Study
Popis výsledku anglicky
This paper deals with teaching tools in the context of museum display, their role in organised educational programmes and their impact on educational aspects of non-organised museum visits. Using practical examples from the Olomouc Museum of Art in the Czech Republic, this work demonstrates the use of interactive tools based on play (blocks, jigsaw puzzles, and puzzles), textual tools in the form of self-study worksheets and the projection of short films in the vicinity of the exhibits in order to shedfurther light on the artefacts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Museum Education
ISSN
1059-8650
e-ISSN
—
Svazek periodika
38
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
103-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—