Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvojková poziční soustava v elemntární matematice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143629" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvojková poziční soustava v elemntární matematice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aktivní porozumění pojmu poziční číselná soustava je jedním z hlavních problémů elementární matematiky, a to z toho důvodu, že žákům dělá obvykle problémy pochopit, že číslice (symboly) mění svoji hodnotu podle toho, na jakém místě se v zápisu čísla vyskytují. Cílem příspěvku je poskytnout žákům základní školy návod k pochopení dvojkové poziční soustavy způsobem přiměřeným jejich myšlení. Na názorném příkladu je ukázána důležitá vlastnost této soustavy a její použití při hledání vyhrávající strategie vehře MIM.

  • Název v anglickém jazyce

    BINARY POSITIONAL NOTATION NUMBERING IN THE ELEMENTARY MATHEMATICS

  • Popis výsledku anglicky

    Active understanding of the concept of positional notation numbering system is one of the main problems of elementary mathematics, for the reason that students usually do not understand the problems that the digits (symbols) changes its value depending on the location where they appear. The purpose of the paper is to provide the instruction for pupils how to understand binary positional notation numbering in a way appropriate to their thinking.. There is shown on the example an important feature of thissystem and its use in the search for a winning strategy in the game MIM.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Matematika v primárnej škole

  • ISBN

    978-80-555-0765-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    271 - 276

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    24. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku