Tranzitní program u dospělých osob s mentálním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146335" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146335 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tranzitní program u dospělých osob s mentálním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
S problematikou integrace osob s mentálním postiţením do intaktní společnosti se v posledních letech setkáváme stále častěji. Otázky týkající se jejich seberealizace během jejich života, zejména pak dospělosti, nás nutí zamyslet se nad nabídkou služeb, které by jim umožnily získat potřebné dovednosti a cílenou podporu v přípravě na praktický a samostatný život. Jedna z možností přechodu z prostředí školy do běžného prostředí je komplex služeb nazývající se tranzitní program. V České republice je pojímánjako přechod ze školy do práce, představuje jistou prevenci proti nezaměstnanosti. Cílem příspěvku, který se zabývá specifiky tranzitních programů u dospělých osob s mentálním postižením, jejich profesní přípravou a celoživotním vzděláváním, které má vliv na integraci jedince do společnosti, je nastínění problematiky a současného postavení tranzitního programu v České republice u osob s mentálním postižením. Možnosti pracovního uplatnění osob s mentálním postižením budou zkoumány v syst
Název v anglickém jazyce
Supporting procedures working for the inclusion of people with intellectual disabilities in the system of specific retraining programs - experience Association TRIGON
Popis výsledku anglicky
The issue of integration of persons with intellectual disabilities in intact society has encountered more frequently in recent years. Questions regarding self-realization of people with intellectual disabilities throughout their lives, especially adults,force us to think about the range of services that would enable them to acquire the necessary skills and targeted support in preparation for the practical and independent life. One of the possible ways of transition from school to the current environment is a set of services called transit program. The Czech Republic is seen as a transition from school to work, as a certain prevention of unemployment. The paper deals with the specifics of transit programs for adults with intellectual disabilities, their professional training and lifelong learning, which has an impact on the integration of the individual in society, is an attempt to outline the issues and current status of the transit program in the Czech Republic for persons with intel
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika
ISBN
978-80-555-0840-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
7-16
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
15. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—