Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální obraz osob se zrakovým postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146807" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální obraz osob se zrakovým postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Masmédia v současné době zásadním způsobem ovlivňují život společnosti a každého jejího člena. Napříč celým spektrem médií (od tisku přes rozhlas, televizi až po internet) se můžeme setkat s poměrně jednostranným a rigidním pohledem na problematiku osobse zdravotním postižením obecně, osoby se zrakovým postižením nevyjímaje. Tento mediální obraz pak zásadním způsobem ovlivňuje celospolečenský postoj k lidem se zdravotním postižením a posiluje přetrvávající předsudky, stereotypy a rigidní postoje intaktní společnosti. Jak se tedy tuzemská, případně i světová média staví k osobám se zdravotním postižením, jaký charakter informací prezentují a jaký obraz o osobách se zdravotním postižením, specificky zrakovým postižením, spoluvytvářejí? Na danou otázku se pokusí odpovědět náš příspěvek, který zasadíme do širšího celospolečenského kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    The media image of people with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The mass media have a major influence on the life of society, especially on each of its members. In various media (newspaper, radio, TV, internet), one can find a rigid one-sided view of people with disabilities, people with visual impairment are no exception. The image in the media affects a societal attitude towards people with disabilities and reinforces prejudices, stereotypes and rigid attitudes of mainstream society. What attitude have the media to persons with disabilities, which informations present and what image of persons with visual impairment create? This question tries to anter our contribution. Whole topic is inflicting in a broker social context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice

  • ISBN

    978-80-244-3823-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    131-144

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku