Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146861" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky
Popis výsledku v původním jazyce
Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice.
Název v anglickém jazyce
Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education
Popis výsledku anglicky
Education in the Czech Republic is undergoing many significant changes, which include curriculum reform, which concerns kindergartens. The primary requirements of education reform, the transformation of schools, which is directly related to access to the child as a unique personality. Like the family nursery school to meet the basic needs of the child, give him what is strictly necessary to ensure the security and care. The development and creation of elementary basic skills of the child kindergarten significantly contributes and participates in the same time to prepare a child for compulsory school attendance. Chapter talks about the readiness of children to compulsory school attendance in preschool curriculum concept, it refers to the type of research GA CZ, which took place in 2009-2013 at the Faculty of Palacky University in Olomouc. At the end is a pedagogical strategy in pre-school education in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studies in school education
ISBN
978-966-8469-91-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
95-103
Název nakladatele
Vydavnyctvo Horlìvs'koho ìnstytutu ìnozemnych mov
Místo vydání
Horlivka
Místo konání akce
Horlivka
Datum konání akce
27. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—