Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146861" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školství v České republice prochází řadou zásadních změn, k nimž patří i kurikulární reforma, která se dotýká i mateřských škol. K zásadním požadavkům školské reformy patří proměna školy, která přímo souvisí s přístupem k dítěti jako k jedinečné osobnosti. Stejně jako rodina má mateřská škola uspokojovat základní potřeby dítěte, poskytnout mu nebytné jistoty a zajišťovat potřebnou péči. K rozvoji a vytváření elementárních základů kompetencí dítěte mateřská škola významně přispívá a spolupodílí se současně na přípravě dítěte k zahájené povinné školní docházky. Kapitola hovoří o připravenosti dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí předškolního kurikula, také se dotýká výzkumu typu GA ČR, který proběhl v letech 2009-2013 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouc. V závěru představuje pedagogické strategie v předškolním vzdělávání v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities and limits of pre-school education in the Czech Republic in the context of child readiness for the start of compulsory education

  • Popis výsledku anglicky

    Education in the Czech Republic is undergoing many significant changes, which include curriculum reform, which concerns kindergartens. The primary requirements of education reform, the transformation of schools, which is directly related to access to the child as a unique personality. Like the family nursery school to meet the basic needs of the child, give him what is strictly necessary to ensure the security and care. The development and creation of elementary basic skills of the child kindergarten significantly contributes and participates in the same time to prepare a child for compulsory school attendance. Chapter talks about the readiness of children to compulsory school attendance in preschool curriculum concept, it refers to the type of research GA CZ, which took place in 2009-2013 at the Faculty of Palacky University in Olomouc. At the end is a pedagogical strategy in pre-school education in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Studies in school education

  • ISBN

    978-966-8469-91-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    95-103

  • Název nakladatele

    Vydavnyctvo Horlìvs'koho ìnstytutu ìnozemnych mov

  • Místo vydání

    Horlivka

  • Místo konání akce

    Horlivka

  • Datum konání akce

    27. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku