Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147096" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147096 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS
Popis výsledku v původním jazyce
Poruchy autistického spektra patří mezi jedny z nejtěžších poruch dětského mentálního vývoje. Deficity v komunikační schopnosti jsou pro dané postižení charakteristické a narušená komunikační schopnost se pervazivním způsobem dotýká verbální, neverbálníkomunikace, recepce i exprese a jednotlivých jazykových rovin s primární aberací v pragmatické jazykové rovině. Cílem příspěvku je přiblížit problematiku narušené komunikační schopnosti u osob s poruchou autistického spektra a nabídnout možné strategie zvyšující efektivitu komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického a sociální pracovník, které následně vedou k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS. V příspěvku budeme dále pojednávat o dílčích výsledcích SGS výzkumu(č. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) realizovaného na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Process in the Interaction of the Individual with Autism Spectrum Disorder and Social Worker Leading to more Effective Communication in the Family with a Child with Autism Spectrum Disorder
Popis výsledku anglicky
Autistic spectrum disorders are among the most severe disorders of a child's mental development. Communication ability deficits are characteristic for the given impairment and impaired ability to communicate is in a pervasive manner related to verbal, non-verbal communication, reception as well as expression of specific language levels with primary aberrance of pragmatic language. The objective of this paper is to approach the issue of communication disorders in individuals with autism spectrum disorderand to offer possible strategies which increase the efficiency of the communication process in the Interaction of the Individual with Autism Spectrum Disorder and Social Worker Leading to More Effective Communication in the Family with a Child with Autism Apectrum Disorder. Furthermore, the submission presents the partial results of SGS research (nr. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) carried out at the Faculty of Education of the Palacky University in Olomouc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce.
ISBN
978-80-7435-359-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
588-597
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
27. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—