Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147096" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie zvyšující funkčnost komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického spektra a sociální pracovník vedoucí k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poruchy autistického spektra patří mezi jedny z nejtěžších poruch dětského mentálního vývoje. Deficity v komunikační schopnosti jsou pro dané postižení charakteristické a narušená komunikační schopnost se pervazivním způsobem dotýká verbální, neverbálníkomunikace, recepce i exprese a jednotlivých jazykových rovin s primární aberací v pragmatické jazykové rovině. Cílem příspěvku je přiblížit problematiku narušené komunikační schopnosti u osob s poruchou autistického spektra a nabídnout možné strategie zvyšující efektivitu komunikačního procesu v rámci interakce jedinec s poruchou autistického a sociální pracovník, které následně vedou k zefektivnění komunikace v rodině s dítětem s PAS. V příspěvku budeme dále pojednávat o dílčích výsledcích SGS výzkumu(č. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) realizovaného na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

  • Název v anglickém jazyce

    Process in the Interaction of the Individual with Autism Spectrum Disorder and Social Worker Leading to more Effective Communication in the Family with a Child with Autism Spectrum Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    Autistic spectrum disorders are among the most severe disorders of a child's mental development. Communication ability deficits are characteristic for the given impairment and impaired ability to communicate is in a pervasive manner related to verbal, non-verbal communication, reception as well as expression of specific language levels with primary aberrance of pragmatic language. The objective of this paper is to approach the issue of communication disorders in individuals with autism spectrum disorderand to offer possible strategies which increase the efficiency of the communication process in the Interaction of the Individual with Autism Spectrum Disorder and Social Worker Leading to More Effective Communication in the Family with a Child with Autism Apectrum Disorder. Furthermore, the submission presents the partial results of SGS research (nr. PdF_2010_020; PdF_2011_010; Pdf_2012_012) carried out at the Faculty of Education of the Palacky University in Olomouc.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Profesionalita, perspektivy a rozvoj sociální práce.

  • ISBN

    978-80-7435-359-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    588-597

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    27. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku