Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti výuky systému AutoCAD 2013 na víceletých gymnáziích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149146" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti výuky systému AutoCAD 2013 na víceletých gymnáziích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výuka technicky orientovaných grafických systémů je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů vytváření technické výkresové dokumentace s využitím systému AutoCAD je nutné obsah této výuky vhodně strukturovat a přizpůsobit stávajícímu pojetí výuky informaticky orientovaných předmětů na těchto školách. V této souvislosti se jako obzvláště vhodné jeví využití mezipředmětových vztahů, kdy může dojít k uplatnění teoretické báze získaných poznatků z oblasti matematiky, chemie a fyziky při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování. Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku "Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení" v rozsahu 10 vyučovacích jednotek.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Learning AutoCAD 2013 for Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching technically oriented graphics systems is a relatively new, unexplored area within the framework of general secondary schools. In order to compile, properly design, and implement the teaching of the basics of creating technical drawings using AutoCAD system, it is necessary to properly structure and adapt the existing approaches to teaching computer science oriented subjects at these schools. In the context of the above mentioned, it seems particularly suitable to make use of interdisciplinary relations, which enable the application of the theoretical knowledge acquired in mathematics, chemistry, and physics on solving application and visualization tasks using computer aided drawing and modelling. For these reasons, a joint project of six grammar schools of the Olomouc Region and the Department of Technical and Information Education was implemented, aimed at the introduction of the subject "Application of mathematics and chemistry using computer technical drawing ". It was divi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    202-209

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus