Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Theory of Environment Enrichment in Institutions for Children with Behavioral Problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149212" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Theory of Environment Enrichment in Institutions for Children with Behavioral Problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is about the theory of Environment enrichment in institutions for children with behavioral problems. By the environment we means: physical space and living conditions, the people we are living with, the stress of the environment, the food that we eat, the hours that we work, the community that we are part of. The effect is how we can do it and use it in the institutions. We can say that environmental enrichment concerns how the brain is affected by the stimulation of information processingprovided by its surroundings. The environment enrichment can develop the brain derived neurotrophic factor (BDNF). BDNF is active in the hippocampus (limbic system), cortex, and basal forebrain, areas vital to learning, memory, behavioral inhibition andhigher thinking. We can say that brains in richer, more stimulating environments, have increased numbers of synapses, and the dendrite arbors upon which they reside are more complex. Essentially the environment we live in (social interact

  • Název v anglickém jazyce

    The Theory of Environment Enrichment in Institutions for Children with Behavioral Problems

  • Popis výsledku anglicky

    This article is about the theory of Environment enrichment in institutions for children with behavioral problems. By the environment we means: physical space and living conditions, the people we are living with, the stress of the environment, the food that we eat, the hours that we work, the community that we are part of. The effect is how we can do it and use it in the institutions. We can say that environmental enrichment concerns how the brain is affected by the stimulation of information processingprovided by its surroundings. The environment enrichment can develop the brain derived neurotrophic factor (BDNF). BDNF is active in the hippocampus (limbic system), cortex, and basal forebrain, areas vital to learning, memory, behavioral inhibition andhigher thinking. We can say that brains in richer, more stimulating environments, have increased numbers of synapses, and the dendrite arbors upon which they reside are more complex. Essentially the environment we live in (social interact

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-616-8412-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    6701-6707

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku