Penitenciární pedagogika ve vězeňské praxi (I/III)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149563" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Penitenciární pedagogika ve vězeňské praxi (I/III)
Popis výsledku v původním jazyce
Penitenciární pedagogika je oblastí vzdělávání uvězněných osob a její podstata tkví zejména v myšlence prevence recidivy odsouzeného. Výkon nepodmíněného trestu odnětí svobody neplní už jen represivní funkci, jako tomu bylo dříve, ale dává prostor výchovnému působení, vzdělávání, rozvíjení a získávaní pracovní praxe, resocializaci i všestranné kultivaci osobnosti odsouzeného. A to je tématem našeho výzkumného šetření, jehož dílčí výsledky budeme v příspěvku prezentovat (s ohledem na rozsah výzkumu jsmezávěry rozčlenili do třech článků), přičemž se konkrétně zaměříme na věk a dosažený stupeň vzdělání odsouzeného ve vztahu k jeho potřebě dále se formálně vzdělávat.
Název v anglickém jazyce
Penitentiary education in prison practice (I/III)
Popis výsledku anglicky
Penitentiary education is the education area of the imprisoned and its essence lies especially in the idea of preventing recurrence of the convicted. The imprisonment does not meet only a repressive function, as it used to, but it gives space to educational impact, training, developing and acquiring work experience, resocialization and versatile personality cultivation of the convicted. And that is the topic of our research; its partial results we present in the paper (with respect to the scope of the research findings we divided the them into three sections), with particular focus on age and level of education achieved by the convicted in relation to the need for further formal education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika
ISSN
1211-6378
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
25-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—