Head teachers' professional development at schools providing compulsory education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings02.pdf" target="_blank" >http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2014_proceedings02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Head teachers' professional development at schools providing compulsory education
Popis výsledku v původním jazyce
Head teachers play vital roles in the development of individuals such as teachers and students, as well as the development of the schools as organisations. Meanwhile, their own professional development is also important. This demand of head teachers' professional development comes not only from different national standards set for compulsory school education, but also from head teachers' working responsibilities. This paper presents results of the analysis of existing research concerning the head teachers ? professional development, which indicate that supporting the development of others is an effective way to facilitate their professional development.
Název v anglickém jazyce
Head teachers' professional development at schools providing compulsory education
Popis výsledku anglicky
Head teachers play vital roles in the development of individuals such as teachers and students, as well as the development of the schools as organisations. Meanwhile, their own professional development is also important. This demand of head teachers' professional development comes not only from different national standards set for compulsory school education, but also from head teachers' working responsibilities. This paper presents results of the analysis of existing research concerning the head teachers ? professional development, which indicate that supporting the development of others is an effective way to facilitate their professional development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CER Comparative European Research 2014 Proceedings | Research Track of the 2nd Biannual CER Comparative European Research Conference
ISBN
978-0-9928772-2-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
120-124
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London, United Kingdom
Datum konání akce
27. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—