Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku umístěnými v ústavní péči. Na základě pozorování a především rozhovorů s pracovníky dětského domova pro děti do 3 let věku jsou popsány, analyzovány a interpretovány konkrétní možnosti, které respondenti při své práci využívají. Zjišťovány jsou rovněž možnosti, které jsou známy, ale využívány nejsou. Ve výzkumu zmiňujeme také problematiku systematičnosti a záměrnosti v oblasti výchovného působení na děti. Diskutujeme případné nedostatky rozvoje sociálních kompetencí dětí v ústavní péči v působnosti ministerstva zdravotnictví a navrhujeme opatření ke zlepšení stávající situace v dané oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of support of the social skills for children in institutional care

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the possibilities of social skills development of the preschool children placed in institutional care. Based on observations, and especially on the interviews with the staff of home for children under 3 years of age, the specific options, which the respondents use for their work, are described, analyzed, and interpreted. This survey also uncovers the options, that are known, but not used. The research also mentions the issue of orderliness and purposefulness of the educational influence on children. We discuss the eventual shortcomings of the social competence development of children in institutional care under the Czech Ministry of Health. Based on this, the measures are proposed to improve the current situation in the given region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Magister: refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu

  • ISSN

    1805-7152

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    34-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus