Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152337" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152337 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti podpory sociálních dovedností dětí v ústavní péči
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku umístěnými v ústavní péči. Na základě pozorování a především rozhovorů s pracovníky dětského domova pro děti do 3 let věku jsou popsány, analyzovány a interpretovány konkrétní možnosti, které respondenti při své práci využívají. Zjišťovány jsou rovněž možnosti, které jsou známy, ale využívány nejsou. Ve výzkumu zmiňujeme také problematiku systematičnosti a záměrnosti v oblasti výchovného působení na děti. Diskutujeme případné nedostatky rozvoje sociálních kompetencí dětí v ústavní péči v působnosti ministerstva zdravotnictví a navrhujeme opatření ke zlepšení stávající situace v dané oblasti.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of support of the social skills for children in institutional care
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of social skills development of the preschool children placed in institutional care. Based on observations, and especially on the interviews with the staff of home for children under 3 years of age, the specific options, which the respondents use for their work, are described, analyzed, and interpreted. This survey also uncovers the options, that are known, but not used. The research also mentions the issue of orderliness and purposefulness of the educational influence on children. We discuss the eventual shortcomings of the social competence development of children in institutional care under the Czech Ministry of Health. Based on this, the measures are proposed to improve the current situation in the given region.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Magister: refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu
ISSN
1805-7152
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
34-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—