Malé ohlédnutí téměř jubilejní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152953" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152953 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Malé ohlédnutí téměř jubilejní
Popis výsledku v původním jazyce
Stručný pohled na historii konferencí, které v posledních letech označujeme EME (Elementary Mathematics Education) - setkávání pedagogů vysokých škol garantujících matematickou část přípravy učitelů 1. stupně ZŠ a v posledním období i učitelů mateřskýchškol. Předchozí ročníky ukázaly, že různé aspekty primárního matematického vzdělávání a vzdělávání učitelů primárních škol jsou nosnými tématy didaktiky matematiky jako jedné z oborových didaktik. Příspěvek zachycuje na konkrétních datech vývoj obsahového zaměření konferencí EME od pracovních seminářů českých a slovenských didaktiků k současné podobě vědeckých konferencí prezentujících výstupy badatelské i pedagogické činnosti jednotlivých pracovišť.
Název v anglickém jazyce
A Small Flashback - Nearly Jubilant
Popis výsledku anglicky
A brief history of conferences, which have been called EME (Elementary Mathematics Education) in the recent years, a place of meeting teachers of universities which guarantee the mathematical component of primary school (and recently also kindergarten) teacher training, is presented. Previous years of the conference have shown that various aspects of primary mathematical education and primary school teacher training are key topics of didactics of mathematics, which itself is one of subject didactics. Using specific data we show how the content of EME evolved from workshops of Czech and Slovak didactic professionals to its current form of scientific conferences where outcomes of research and pedagogical activities of respective workplaces and teams arepresented.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AUPO Mathematica IX. Matematika 6
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
167-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—