Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institutional Support of Individuals with Multiple Disabilities in the Czech Republic from the Perspective of Special Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153571" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153571 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Institutional Support of Individuals with Multiple Disabilities in the Czech Republic from the Perspective of Special Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to discuss recent problems and challenges in institutional care for people with multiple disabilities in the Czech Republic. Four institutions from the educational resort and four institutions from the social care resort participated in this study. These institutions (special schools and resident houses) employ various interdisciplinary teams that include teachers, social workers, physiotherapists, occupational therapists and others. The system of interdisciplinary cooperation,documentation, professional responsibilities and hierarchy in the teams were targeted in this study as it seems these are the major challenges of institutional support. The role of special educators in the team is also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutional Support of Individuals with Multiple Disabilities in the Czech Republic from the Perspective of Special Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to discuss recent problems and challenges in institutional care for people with multiple disabilities in the Czech Republic. Four institutions from the educational resort and four institutions from the social care resort participated in this study. These institutions (special schools and resident houses) employ various interdisciplinary teams that include teachers, social workers, physiotherapists, occupational therapists and others. The system of interdisciplinary cooperation,documentation, professional responsibilities and hierarchy in the teams were targeted in this study as it seems these are the major challenges of institutional support. The role of special educators in the team is also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    5563-5571

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku