Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153590" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/papers/135.pdf" target="_blank" >http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/papers/135.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a pilot study introducing an instrument of evaluation in dramatherapy focused on self-evaluation of dramatherapists involved in the dramatherapeutic process. Authors developed a self-observation scale that dramatherapists complete after each provided session. The creation of an assessment tool for evaluating the work of dramatherapists was based on the need to capture this part of a complex evaluation. The overall goal of the research team was to design a comprehensive evaluation setthat would reflect the therapy outcomes and the process including areas of influence that are specifically dramatherapeutic. Dramatherapists involved in the self-observation process undergo an introspective task. They need to evaluate the effect of theirpresence as an agency factor in each of the provided dramatherapeutic sessions. The self-evaluation tool consists of a list of tasks that dramatherapists follow during a session. They include empathy, congruence or aesthetic distance and

  • Název v anglickém jazyce

    Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a pilot study introducing an instrument of evaluation in dramatherapy focused on self-evaluation of dramatherapists involved in the dramatherapeutic process. Authors developed a self-observation scale that dramatherapists complete after each provided session. The creation of an assessment tool for evaluating the work of dramatherapists was based on the need to capture this part of a complex evaluation. The overall goal of the research team was to design a comprehensive evaluation setthat would reflect the therapy outcomes and the process including areas of influence that are specifically dramatherapeutic. Dramatherapists involved in the self-observation process undergo an introspective task. They need to evaluate the effect of theirpresence as an agency factor in each of the provided dramatherapeutic sessions. The self-evaluation tool consists of a list of tasks that dramatherapists follow during a session. They include empathy, congruence or aesthetic distance and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTCESS15 - 2nd International Conference on Education and Social Sciences. Abstracts and Proceedings

  • ISBN

    978-605-64453-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    88-94

  • Název nakladatele

    OCERINT International Organization Center of Academic Research

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    2. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku