Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153590" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153590 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/papers/135.pdf" target="_blank" >http://www.ocerint.org//intcess15_e-publication/papers/135.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a pilot study introducing an instrument of evaluation in dramatherapy focused on self-evaluation of dramatherapists involved in the dramatherapeutic process. Authors developed a self-observation scale that dramatherapists complete after each provided session. The creation of an assessment tool for evaluating the work of dramatherapists was based on the need to capture this part of a complex evaluation. The overall goal of the research team was to design a comprehensive evaluation setthat would reflect the therapy outcomes and the process including areas of influence that are specifically dramatherapeutic. Dramatherapists involved in the self-observation process undergo an introspective task. They need to evaluate the effect of theirpresence as an agency factor in each of the provided dramatherapeutic sessions. The self-evaluation tool consists of a list of tasks that dramatherapists follow during a session. They include empathy, congruence or aesthetic distance and
Název v anglickém jazyce
Therapist self-evaluation instrument in dramatherapeutic process: A pilot study
Popis výsledku anglicky
The paper presents a pilot study introducing an instrument of evaluation in dramatherapy focused on self-evaluation of dramatherapists involved in the dramatherapeutic process. Authors developed a self-observation scale that dramatherapists complete after each provided session. The creation of an assessment tool for evaluating the work of dramatherapists was based on the need to capture this part of a complex evaluation. The overall goal of the research team was to design a comprehensive evaluation setthat would reflect the therapy outcomes and the process including areas of influence that are specifically dramatherapeutic. Dramatherapists involved in the self-observation process undergo an introspective task. They need to evaluate the effect of theirpresence as an agency factor in each of the provided dramatherapeutic sessions. The self-evaluation tool consists of a list of tasks that dramatherapists follow during a session. They include empathy, congruence or aesthetic distance and
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0041" target="_blank" >EE2.3.30.0041: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci II.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTCESS15 - 2nd International Conference on Education and Social Sciences. Abstracts and Proceedings
ISBN
978-605-64453-2-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
88-94
Název nakladatele
OCERINT International Organization Center of Academic Research
Místo vydání
Istanbul
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
2. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—