Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of paradigmas of relationships between family and school in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154519" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154519 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of paradigmas of relationships between family and school in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The intent of this paper is to highlight the topical problems of relationship between families and schools within the Czech environment due to deliberate action on targeted socialization of young people. In accordance with the objectives of the grant project no. IGA_PdF_2015_007 called Puberty - part of the sex educational system in the Czech and Chinese education we introduce to input information about the problems of relationship between family and school. We see that as fundamental building part formaking the partnership status of both the primary actors in the educational process (teacher and pupil) and intervene as obstacles to communication and specific issues such as sex education. Through the contribution we would like to introduce paradigms of relationship between families and schools, and their reflection in the context of the changes brought about by the contemporary curriculum reform in our country.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of paradigmas of relationships between family and school in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The intent of this paper is to highlight the topical problems of relationship between families and schools within the Czech environment due to deliberate action on targeted socialization of young people. In accordance with the objectives of the grant project no. IGA_PdF_2015_007 called Puberty - part of the sex educational system in the Czech and Chinese education we introduce to input information about the problems of relationship between family and school. We see that as fundamental building part formaking the partnership status of both the primary actors in the educational process (teacher and pupil) and intervene as obstacles to communication and specific issues such as sex education. Through the contribution we would like to introduce paradigms of relationship between families and schools, and their reflection in the context of the changes brought about by the contemporary curriculum reform in our country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-45-2

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    805-810

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    26. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku