Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578263" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578263 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2016.006" target="_blank" >10.5507/jtie.2016.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Komparativní studie nahlíží v mezinárodním kontextu na problémy současného technického vzdělávání. Všímá si upadající kultury technické vzdělanosti a fenoménu nazývaného paradox technické vzdělanosti. Perspektivy jsou vymezovány v kontextu polytechnického principu a konceptu STEM. Na základě analýzy je navrhováno rozšíření pojmu technická gramotnost o emocionální aspekt. Ve studii je na základě poznatků ze zahraničí představováno moderní pojetí výuky techniky a technologií v rámci základního vzdělávání. Jedná se o širší chápání a zahrnuje výrobní a průmyslové technologie, konstrukční technologie, elektrotechniku a energetiku, agro- a biotechnologie, zdravotnické technologie, informační a komunikační technologie, dopravní technologie a další.
Název v anglickém jazyce
Technology Education at a Crossroads - History, Present and Perspectives
Popis výsledku anglicky
The comparative study sees the issues of contemporary technology education in the international context. It notes the cultures of technology education in decline and a phenomenon called technical literacy paradox. Perspectives are delimited in the context of polytechnic principle and STEM concept. Based on the analysis, the extension of the term technology literacy of the emotional aspect is proposed. Based on the findings from abroad, the study presents the modern concept of technical instruction during the basic education. It is a broader understanding and it includes the industrial technology, construction technology, electrotechnology, ICT, transport technology, etc.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
5-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—