Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The relationship between resilience and academic performance at youth placed at risk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578923" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The relationship between resilience and academic performance at youth placed at risk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objectives. The aim of the study was to assess the relationship between resilience and academic performance in youth placed at risk. Sample and setting. The sample consisted of 467 adolescents, divided into three groups: 1) youth living in family environment, 2) Caucasian, and 3) Romany youth in residential care. Child and Youth Resilience Measure, Resiliency Scales for Children & Adolescents, and Youth Self Report were used. Results. Regression analyses revealed a relationship between resilience and academic performance (AP) with 10-24% variance explained. AP in youth living in family environment was associated with psychological care provided by caregivers; individual resilience factors and Sense of mastery were associated with AP in Caucasian residential care youth; and AP in Romany residential care youth was associated with following set of factors: education, psychological and physical care provided by caregivers, emotional reactivity, and length of the stay in residential care. The results highlight the need for an individualized approach to promoting resilience at different groups of youth.

  • Název v anglickém jazyce

    The relationship between resilience and academic performance at youth placed at risk

  • Popis výsledku anglicky

    Objectives. The aim of the study was to assess the relationship between resilience and academic performance in youth placed at risk. Sample and setting. The sample consisted of 467 adolescents, divided into three groups: 1) youth living in family environment, 2) Caucasian, and 3) Romany youth in residential care. Child and Youth Resilience Measure, Resiliency Scales for Children & Adolescents, and Youth Self Report were used. Results. Regression analyses revealed a relationship between resilience and academic performance (AP) with 10-24% variance explained. AP in youth living in family environment was associated with psychological care provided by caregivers; individual resilience factors and Sense of mastery were associated with AP in Caucasian residential care youth; and AP in Romany residential care youth was associated with following set of factors: education, psychological and physical care provided by caregivers, emotional reactivity, and length of the stay in residential care. The results highlight the need for an individualized approach to promoting resilience at different groups of youth.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    553-566

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus