Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Didactic Computer Games in the Acquisition of New Knowledge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579011" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.70" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.70</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2016.11.70" target="_blank" >10.15405/epsbs.2016.11.70</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Didactic Computer Games in the Acquisition of New Knowledge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Playing computer games is popular not only among pupils but also among students and adults. Not only do educational computer games offer fun, relaxation and a good feeling of win but also a possibility to acquire new knowledge and computer skills. Games contribute to the development of the user's algorithmic and logical thinking and they develop the user's own winning strategy which is often the same as the optimal algorithm of solving the problem. This research paper demonstrates how students accept such indirect way of teaching and what is their relationship to computer (didactic) games. The author in her research wants to answer two main questions: Are computer games attractive and popular among students? Is it possible to increase the knowledge level of students by playing didactic computer games?

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Didactic Computer Games in the Acquisition of New Knowledge

  • Popis výsledku anglicky

    Playing computer games is popular not only among pupils but also among students and adults. Not only do educational computer games offer fun, relaxation and a good feeling of win but also a possibility to acquire new knowledge and computer skills. Games contribute to the development of the user's algorithmic and logical thinking and they develop the user's own winning strategy which is often the same as the optimal algorithm of solving the problem. This research paper demonstrates how students accept such indirect way of teaching and what is their relationship to computer (didactic) games. The author in her research wants to answer two main questions: Are computer games attractive and popular among students? Is it possible to increase the knowledge level of students by playing didactic computer games?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    676-688

  • Název nakladatele

    Elsevier Ltd.

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Rhodes, Greece

  • Datum konání akce

    11. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku