Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Barriers to the successful digital technologies implementation in primary mathematics education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579397" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Barriers to the successful digital technologies implementation in primary mathematics education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution topic is based on the idea of the Next Generation Classroom (NGC). Next Generation Classrooms idea fundamentally changes the present concept of teaching. The contribution deals with preliminary results of research into the issue of educational implementation of ICT tools into the primary mathematics school context. We concentrate on the primary school teacher personality. We would like to determine whether teachers are prepared for the changes associated with the implementation of NGC idea with focus to new digital technology implementation. The contribution presents a set of barriers that prevent the successful digital technology implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers to the successful digital technologies implementation in primary mathematics education

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution topic is based on the idea of the Next Generation Classroom (NGC). Next Generation Classrooms idea fundamentally changes the present concept of teaching. The contribution deals with preliminary results of research into the issue of educational implementation of ICT tools into the primary mathematics school context. We concentrate on the primary school teacher personality. We would like to determine whether teachers are prepared for the changes associated with the implementation of NGC idea with focus to new digital technology implementation. The contribution presents a set of barriers that prevent the successful digital technology implementation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-8860-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1905-1911

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    4. 7. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku