Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579653" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579653 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.
Název v anglickém jazyce
Education in perspective of pupils with disabilities
Popis výsledku anglicky
In order to characterize the specific factors and possible differences in upbringing and education of students with disabilities was created three-stage research project, Description of selected factors of education for persons with disabilities I. -III.". Through internally closed projects are described various factors whose influence can be seen as crucial for effective education. In the first year it is the target group of students, in the second year the group of parents, in the third year the group of teachers and classmates. The research project is submitted to the contest IGA PdF UP in 2015, it focuses on one of these three areas. Subtask theme is, Education and its value in the concept of pupils". The aim of the project is to describe the approach to education and the education level of respondents in the target group in terms of value, understanding the possibility of success in life, but also concerns about problems caused by the presence of disability. The target group were chosen secondary school students who are carriers of different disabilities and are educated in an environment and programs that are tailored for this group. As a control sample was selected several mainstream schools with comparable age students. In the paper, there are presented only partial results, focusing on students with physical disabilities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PhD existence 2016 Czech & Slovak Psychological conference (not only) for postgraduates and about postgraduates
ISBN
978-80-244-4963-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
293-305
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000389054900037