Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579653" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělání a jeho hodnota jako faktor postojů žáků ke vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prezentovaná studie je tematicky zaměřena do oblasti vzdělání a jeho hodnoty u cílové skupiny, kterou tvořili žáci se zdravotním postižením. Obsahem jsou teoretická východiska a následující výzkum zaměřený na hodnotu vzdělání - popis vybraných faktorů u žáků se zdravotním postižením. S rychlým rozvojem společnosti a zvyšujícími se nároky na vzdělávání jedinců je potřeba řešit problematiku postojů ke vzdělání, zejména ve vztahu k vzdělání poskytujícímu profesní přípravu. Postoj a hodnota vzdělání jsou významným motivačním faktorem. Jako cílová skupina, byli vybráni žáci středních škol, kde studují žáci s tělesným postižením. Výsledky přispívají nejen k poznání této specifické skupiny, ale také pomoci při hledání příležitostí pro motivaci a speciálněpedagogickou intervenci v její současné podobě. Cílem je vytvořit charakteristiku jednotlivých faktorů tvořících postoje ke vzdělávání, a které hrají významnou roli s ohledem na typ postižení. Publikovaná studie přináší informace o zkoumaném jevu na národní úrovni. Statistické zpracování poskytlo základ pro závěry a posun informovanosti směrem k vyšší znalosti konkrétních aktivit a postojů ke vzdělávání v cílové skupině. Získané výsledky se odrazí v plánování budoucích výzkumných činností, praktické činnosti v oboru a dále při přípravě dalších pedagogů.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in perspective of pupils with disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    In order to characterize the specific factors and possible differences in upbringing and education of students with disabilities was created three-stage research project, Description of selected factors of education for persons with disabilities I. -III.". Through internally closed projects are described various factors whose influence can be seen as crucial for effective education. In the first year it is the target group of students, in the second year the group of parents, in the third year the group of teachers and classmates. The research project is submitted to the contest IGA PdF UP in 2015, it focuses on one of these three areas. Subtask theme is, Education and its value in the concept of pupils". The aim of the project is to describe the approach to education and the education level of respondents in the target group in terms of value, understanding the possibility of success in life, but also concerns about problems caused by the presence of disability. The target group were chosen secondary school students who are carriers of different disabilities and are educated in an environment and programs that are tailored for this group. As a control sample was selected several mainstream schools with comparable age students. In the paper, there are presented only partial results, focusing on students with physical disabilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PhD existence 2016 Czech &amp; Slovak Psychological conference (not only) for postgraduates and about postgraduates

  • ISBN

    978-80-244-4963-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    293-305

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000389054900037