Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579720" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579720 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od roku 2010 se na primární škole předkládá žákům nová písemná předloha pod názvem Comenia Script. V této souvislosti byl realizován podpůrný výzkum, zaměřený na asimilaci písemné předlohy Comenia Script do české školy. V kapitole budou popsány klady a zápory nové písemné předlohy a její adaptace na výuku českého jazyka s přihlédnutím k rozvoji gramotnosti žáků primární školy. Vzhledem k možné variabilitě jednotlivých grafémů při nácviku psaní u písemné předlohy Comenia Script dochází k tomu, že napsaný text se stává mnohdy pro žáky zpětně obtížně čitelný. V takových případech jsou pak žáci limitováni (znevýhodněni) při získávání informací z textu, který správně technicky nepřečtou.

  • Název v anglickém jazyce

    Assimilation of the writing pattern of the Comenia Script with the educative process of primary school

  • Popis výsledku anglicky

    Since 2010, the primary school pupils to submit further written draft , under the name Comenia Script. In this connection it was implemented as supporting research aimed at assimilation handwriting model Comenia Script to Czech schools. The chapter will describe the positives and negatives of the new originals written and its adaptation to teaching the Czech language with regard to the development of literacy of primary school pupils. Due to the potential variability of individual graphemes while practicing writing with writing the draft Comenia Script happens that the written text becomes sometimes difficult for students to read backwards. In such cases are pupils limited, (disadvantaged) obtaining information from the text, which is technically not read properly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    60-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus