Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579720" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579720 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asimilace písemné předlohy Comenia Script s edukačním procesem primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Od roku 2010 se na primární škole předkládá žákům nová písemná předloha pod názvem Comenia Script. V této souvislosti byl realizován podpůrný výzkum, zaměřený na asimilaci písemné předlohy Comenia Script do české školy. V kapitole budou popsány klady a zápory nové písemné předlohy a její adaptace na výuku českého jazyka s přihlédnutím k rozvoji gramotnosti žáků primární školy. Vzhledem k možné variabilitě jednotlivých grafémů při nácviku psaní u písemné předlohy Comenia Script dochází k tomu, že napsaný text se stává mnohdy pro žáky zpětně obtížně čitelný. V takových případech jsou pak žáci limitováni (znevýhodněni) při získávání informací z textu, který správně technicky nepřečtou.
Název v anglickém jazyce
Assimilation of the writing pattern of the Comenia Script with the educative process of primary school
Popis výsledku anglicky
Since 2010, the primary school pupils to submit further written draft , under the name Comenia Script. In this connection it was implemented as supporting research aimed at assimilation handwriting model Comenia Script to Czech schools. The chapter will describe the positives and negatives of the new originals written and its adaptation to teaching the Czech language with regard to the development of literacy of primary school pupils. Due to the potential variability of individual graphemes while practicing writing with writing the draft Comenia Script happens that the written text becomes sometimes difficult for students to read backwards. In such cases are pupils limited, (disadvantaged) obtaining information from the text, which is technically not read properly.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
60-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—