The Implementation of 21st Century Skills in the Teachers Training. The International Comparative Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579770" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Implementation of 21st Century Skills in the Teachers Training. The International Comparative Study
Popis výsledku v původním jazyce
This review study concerns and presents the basic skills (needed) for the 21st Century, and the possibilities for their implementation into the current education concept of the Czech Republic, United Kingdom, Catalonia, Italy. The content analysis of the basic curricula documentations part will focus on models that affect the concept of teaching in primary schools as well as how the current situation reflects concepts relating to the professional education of teachers.
Název v anglickém jazyce
The Implementation of 21st Century Skills in the Teachers Training. The International Comparative Study
Popis výsledku anglicky
This review study concerns and presents the basic skills (needed) for the 21st Century, and the possibilities for their implementation into the current education concept of the Czech Republic, United Kingdom, Catalonia, Italy. The content analysis of the basic curricula documentations part will focus on models that affect the concept of teaching in primary schools as well as how the current situation reflects concepts relating to the professional education of teachers.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Current Trends in Higher Education in Europe
ISBN
978-3-643-13419-6
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
239-250
Počet stran knihy
497
Název nakladatele
Lit Verlag
Místo vydání
Berlin
Kód UT WoS kapitoly
—