Efficiency of the Dynamic Geometry Software for Selfeducation on one Geometric Concept
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579798" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0027_EFEKTIVITA_SOFTWARU_DYNAMICKE_GEOMETRIE_PRI_SAMOSTUDIU_NA_PRIKLADE_JEDNOHO_GEOMETRICKEHO_KONCEPTU.php" target="_blank" >http://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0027_EFEKTIVITA_SOFTWARU_DYNAMICKE_GEOMETRIE_PRI_SAMOSTUDIU_NA_PRIKLADE_JEDNOHO_GEOMETRICKEHO_KONCEPTU.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2016.027" target="_blank" >10.5507/tvv.2016.027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficiency of the Dynamic Geometry Software for Selfeducation on one Geometric Concept
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the research project concerning the efficiency of GeoGebra for self-education on the geometric concept regular tessellations to compare with the traditional methods (paper and pencil or using paper models). The project was provided on the sample of more than 70 students of non-mathematics bachelor studies. Our results point that GeoGebra (i.e. Dynamic Geometry Software) does not have to be all the time better than traditional methods, especially if it is used exclusively for self-education.
Název v anglickém jazyce
Efficiency of the Dynamic Geometry Software for Selfeducation on one Geometric Concept
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the research project concerning the efficiency of GeoGebra for self-education on the geometric concept regular tessellations to compare with the traditional methods (paper and pencil or using paper models). The project was provided on the sample of more than 70 students of non-mathematics bachelor studies. Our results point that GeoGebra (i.e. Dynamic Geometry Software) does not have to be all the time better than traditional methods, especially if it is used exclusively for self-education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016 (9)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
198-204
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—