Relationship of Parents and the Child - Factor Affecting Education of Children with Disability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73579914" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73579914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Relationship of Parents and the Child - Factor Affecting Education of Children with Disability
Popis výsledku v původním jazyce
The present article deals with the relationship between parents and their child as one of the factors affecting education of handicapped children. The article further introduces the project entitled "Description of Selected Factors of Education and Upbringing of Handicapped Individuals I - III". The present project aims at characterisation of specific factors of education and upbringing of handicapped children. The project consists of three stages - stage one focused on school children (implemented in 2015), stage two dealing with parents (in 2016) and stage three studying teachers (to be implemented in 2017) of handicapped children. The purpose of the present contribution is to search and summarise existing research and completed projects on the same or similar theme, their characteristics, analysis and results.
Název v anglickém jazyce
Relationship of Parents and the Child - Factor Affecting Education of Children with Disability
Popis výsledku anglicky
The present article deals with the relationship between parents and their child as one of the factors affecting education of handicapped children. The article further introduces the project entitled "Description of Selected Factors of Education and Upbringing of Handicapped Individuals I - III". The present project aims at characterisation of specific factors of education and upbringing of handicapped children. The project consists of three stages - stage one focused on school children (implemented in 2015), stage two dealing with parents (in 2016) and stage three studying teachers (to be implemented in 2017) of handicapped children. The purpose of the present contribution is to search and summarise existing research and completed projects on the same or similar theme, their characteristics, analysis and results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Int'I Conference Proceedings of ICEHM and EAP
ISBN
978-93-84468-81-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
73-76
Název nakladatele
International Centre of Economisc, Humanities and Management
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
London, Great Britain
Datum konání akce
29. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—