Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Limity online komunikace v souvislosti s poruchami raného kontaktu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581035" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Limity online komunikace v souvislosti s poruchami raného kontaktu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje nejnovější výzkumné poznatky související s teorií attachmentu a dále seznamuje s podstatnými principy Polyvagální teorie S. Porgese. Základem je klíčová role sociálně stimulované větve nervu vagu pro mezilidskou komunikaci. Naladěný mezilidský kontakt je zásadním zdrojem bezpečí, umožňující zdravou seberegulaci organismu a dostatečnou resilienci vůči zátěži. Nosný vztah je podstatným faktorem, umožňujícím změny v rámci terapie, poradenství i ve vztahu učitel – žák. Z toho následně vyplývají otázky na limity online komunikace a vlivu IT technologií na mezilidské vztahy. Součástí pří- spěvku jsou krátké ilustrativní příklady z klinické praxe autorky.

  • Název v anglickém jazyce

    Limits of online communication in connection with early contact disorders

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the latest research findings related to attachment theory and introduces the essential principles of the Polyvagal Theory by S. Porges. At the base of these findings is the key role for interpersonally communication played by the socially stimulated nervus vagus branches. Attuned interpersonal contact is a fundamental source of security, enabling healthy self-regulation of the organism and sufficient resilience in the face of stress. The supporting relationship is a major factor, enabling changes in therapy as well as in counseling in the teacher-student relationship. The paper includes short illustrative examples from the author‘s clinical practice

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologie v době internetu. PhD. existence 2017. Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5174-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    108-112

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    30. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku