Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581425" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581425 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2017.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2017.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Citová vazba mezi matkou a dítětem s postižením z pohledu speciálního pedagoga

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vytváření si vztahu k dítěti je jedním z přirozených procesů v souvislosti s mateřstvím. Počátky tohoto procesu mohou být patrné již v nitroděložním vývoji. Raný věk dítěte je potom významné období, ve kterém dochází k intenzivnímu formování vztahu matka - dítě. Osobnost dítěte je podstatně ovlivněna kvalitou citové vazby, potažmo determinanty, které měly na vytvoření a formování citové vazby vliv. Jedním z potencionálních faktorů, nad kterým se zamýšlíme na následujících řádcích, je přítomnost postižení u dítěte. Pro práci speciálního pedagoga mohou být informace o vytvořené citové vazbě velmi prospěšné při jeho následující péči a práci. Prostor věnovaný této problematice a výsledky realizovaného šetření tak mohou přispět k rozšíření povědomí pedagogů a hlubšímu pochopení okolností ve vývoji dítěte.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Attachment between Mother and Child with Disability from the View of a Special Pedagogue

  • Popis výsledku anglicky

    Creating a relationship with a child is one of the natural processes, related to motherhood. The beginnings of this process can already be seen in intrauterine development. The early age of the child is then an important period, in which the mother-child relationship is intensely formed. Child personality is significantly influenced by the quality of attachment, as well as by determinants that create and shape the emotional attachment. One of the potential factors we are thinking about on the following lines is the presence of a child&apos;s disability. For the work of a special pedagogue, the information about the created emotional attachment can be very beneficial in his aftercare and work. The space devoted to this issue and the results of the research can contribute to the widening of teachers&apos; awareness and a deeper understanding of the circumstances in the development of the child.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2017

  • ISBN

    978-80-87952-20-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    597-605

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku