Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584726" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584726 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti podpory samostatného pohybu a prostorové orientace u osob s kombinovaným postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Samostatný pohyb a prostorová orientace jsou jednou z oblastí, která je v nejvyšší možné míře zasaženy při ztrátě zraku. Výukou prostorové orientace se lektoři či samotné osoby s těžkým zrakovým postižením zabývají již od 50. let minulého století, v rámci České republiky až od 70. let minulého století a přesto či právě proto jsou metodiky a postupy relativně rozpracované. Je samozřejmé, že způsob výuky je nutno přizpůsobit individualitě jedince. A toto je cílem našeho příspěvku – zaměřit se na osoby, které sice mají zrakové postižení, ale při výuce a procvičování samostatného pohybu a prostorové orientace (PO SP) je u nich nutno brát v úvahu ještě jednu další proměnnou – další postižení. V rámci našeho příspěvku se chceme zaměřit na zmapování problematiky nácviku PO SP u osob s kombinovaným postižením, a to jak po teoretické stránce, tak především po stránce praktické – budou představeny případové studie nácviku PO SP u jedinců s kombinovaným postižením v různém věku.
Název v anglickém jazyce
Support options ina area of movement and spatial orientation of persons with multiple disabilities
Popis výsledku anglicky
Independent movement and spatial orientation is one of the areas that is the greatest possible extent affected by the loss of vision. Teaching spatial orientation of the teachers themselves or people with severe visual impairment deal since the 50s of the last century, in the Czech Republic until the 70s of last century, and despite or precisely because they are relatively methodologies and procedures developed. It goes without saying that the teaching method is to be adapted to the individuality of the individual. And this is the aim of our paper - to focus on the people who do have visual impairment, but in the teaching and practice of independent movement and spatial orientation is for them to be taken into account one more variable - other disabilities. As part of our contribution, we will focus on mapping the issues of training movement and spatial orientation in persons with multiple disabilities, both theoretically and mainly from the practical - will present case studies of practicing movement and spatial orientation in individuals with multiple disabilities in different age groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IV. olomoucké speciálněpedagogické dny
ISBN
978-80-244-5256-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
147-158
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
15. 3. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—