Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mental processing of Western music harmony: Some developmental and cognitive aspects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73584985" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73584985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24452791" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24452791</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.17.24452791" target="_blank" >10.5507/pdf.17.24452791</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mental processing of Western music harmony: Some developmental and cognitive aspects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book focuses on the issues of perception and mental processing of harmonic intervals, chords, and harmony. In the first two chapters the issues of theories of harmony perception, hierarchy, expectations, preference rules, and tonality are outlined. The third chapter deals with the musical development of the competence to process harmonic material in the mind. The next chapters follow in the order of development of the harmonic potentials. The fourth chapter discusses the period of infants, and the sensory consonance and dissonance experiments. The fifth chapter examines the period in which the sense for tonality is reinforced. In the school age period, the ability of hierarchy of music material and the formation of the ability to assess musical consonance and dissonance are observed. Finally, selected experiments with adults are commented on.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental processing of Western music harmony: Some developmental and cognitive aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The book focuses on the issues of perception and mental processing of harmonic intervals, chords, and harmony. In the first two chapters the issues of theories of harmony perception, hierarchy, expectations, preference rules, and tonality are outlined. The third chapter deals with the musical development of the competence to process harmonic material in the mind. The next chapters follow in the order of development of the harmonic potentials. The fourth chapter discusses the period of infants, and the sensory consonance and dissonance experiments. The fifth chapter examines the period in which the sense for tonality is reinforced. In the school age period, the ability of hierarchy of music material and the formation of the ability to assess musical consonance and dissonance are observed. Finally, selected experiments with adults are commented on.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5279-1

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy