Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >10.14712/23362189.2017.400</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století
Popis výsledku v původním jazyce
Historicko-pedagogická studie pojednává o mezinárodním hnutí Camphill, důvo- dech jeho vzniku ve čtyřicátých letech 20. století, o úloze rakouského lékaře Karla Königa v roli ne- jen duchovního vůdce hnutí, stejně jako o motivaci zakladatelů hnutí k založení prvního společen- ství. Studie si klade za cíl seznámit čtenáře s myšlenkovými východisky hnutí Camphill v kontextu doby jeho vzniku a v kontextu základního ideového rámce, z něhož hnutí čerpalo – anthroposofie. Popisuje rovněž úlohu léčebné pedagogiky a sociální trojčlennosti jako základních pilířů camphillu.
Název v anglickém jazyce
The Camphill movement in the background of the socio-pedagogical reform of the beginning of the last century
Popis výsledku anglicky
Historical and pedagogical study deals with the Camphill international movement, his breath in the 1940s, the role of Austrian physician Karel König in the role of not only the spiritual leader of the movement, but also the motivation of the founders of the movement to establish the first community. The study aims to acquaint the reader with the thoughts of the Camphill movement in the context the time of its creation, and in the context of the basic ideological framework from which the movement drew - anthroposophy. It also describes the role of healing pedagogy and social triennial as the basic pillars of camphil.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
67
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
147-160
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—