Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585409" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.400" target="_blank" >10.14712/23362189.2017.400</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hnutí Camphill na pozadí sociálněpedagogické reformy počátku minulého století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Historicko-pedagogická studie pojednává o mezinárodním hnutí Camphill, důvo- dech jeho vzniku ve čtyřicátých letech 20. století, o úloze rakouského lékaře Karla Königa v roli ne- jen duchovního vůdce hnutí, stejně jako o motivaci zakladatelů hnutí k založení prvního společen- ství. Studie si klade za cíl seznámit čtenáře s myšlenkovými východisky hnutí Camphill v kontextu doby jeho vzniku a v kontextu základního ideového rámce, z něhož hnutí čerpalo – anthroposofie. Popisuje rovněž úlohu léčebné pedagogiky a sociální trojčlennosti jako základních pilířů camphillu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Camphill movement in the background of the socio-pedagogical reform of the beginning of the last century

  • Popis výsledku anglicky

    Historical and pedagogical study deals with the Camphill international movement, his breath in the 1940s, the role of Austrian physician Karel König in the role of not only the spiritual leader of the movement, but also the motivation of the founders of the movement to establish the first community. The study aims to acquaint the reader with the thoughts of the Camphill movement in the context the time of its creation, and in the context of the basic ideological framework from which the movement drew - anthroposophy. It also describes the role of healing pedagogy and social triennial as the basic pillars of camphil.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    147-160

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus