Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visual stimulation as one of the conditions for successful development of a child with visual impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585594" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585594 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visual stimulation as one of the conditions for successful development of a child with visual impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The birth of a child with visual impairment, a sudden interference by a child&apos;s health condition that affects his visual function or the progression are circumstances that affect both the child himself and his family. The child is suddenly needed to approach differently. One of the important tasks for both parents and early care workers is the need to consider whether and how the vision and visual functions of the child can develop and then do so. The technique we are talking about is called visual stimulation, and we want to present it not only theoretically but also practically - from the perspective of the parents of children with visual impairment. The paper present the results of an investigation carried out between parents of children / young people with severe visual and combined disability related to early care and related services - visual stimulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Visual stimulation as one of the conditions for successful development of a child with visual impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The birth of a child with visual impairment, a sudden interference by a child&apos;s health condition that affects his visual function or the progression are circumstances that affect both the child himself and his family. The child is suddenly needed to approach differently. One of the important tasks for both parents and early care workers is the need to consider whether and how the vision and visual functions of the child can develop and then do so. The technique we are talking about is called visual stimulation, and we want to present it not only theoretically but also practically - from the perspective of the parents of children with visual impairment. The paper present the results of an investigation carried out between parents of children / young people with severe visual and combined disability related to early care and related services - visual stimulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICLEL 2017 Proceeding Book

  • ISBN

    978-605-66495-2-3

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    262-267

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Porto, Portugal

  • Datum konání akce

    12. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku