Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73587310" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73587310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309" target="_blank" >10.21277/sw.v2i7.309</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    18 arts therapists from educational and healthcare institutions in Czech Republic were interviewed to determine the specifics of therapeutic practice in educational institutions. The results relate to the presence of different professions in the team, their qualification and level of therapeutic competence, understanding the roles and work of arts therapists, the impact of arts on institutions, the depth of therapeutic change, formulation of therapeutic contract, therapeutic goals, organisation of therapy, the therapy room and privacy and assessments/evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting

  • Popis výsledku anglicky

    18 arts therapists from educational and healthcare institutions in Czech Republic were interviewed to determine the specifics of therapeutic practice in educational institutions. The results relate to the presence of different professions in the team, their qualification and level of therapeutic competence, understanding the roles and work of arts therapists, the impact of arts on institutions, the depth of therapeutic change, formulation of therapeutic contract, therapeutic goals, organisation of therapy, the therapy room and privacy and assessments/evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social welfare interdisciplinary approach

  • ISSN

    2029-7424

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    140-154

  • Kód UT WoS článku

    000434761800012

  • EID výsledku v databázi Scopus