Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73587310" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73587310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21277/sw.v2i7.309" target="_blank" >10.21277/sw.v2i7.309</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting
Popis výsledku v původním jazyce
18 arts therapists from educational and healthcare institutions in Czech Republic were interviewed to determine the specifics of therapeutic practice in educational institutions. The results relate to the presence of different professions in the team, their qualification and level of therapeutic competence, understanding the roles and work of arts therapists, the impact of arts on institutions, the depth of therapeutic change, formulation of therapeutic contract, therapeutic goals, organisation of therapy, the therapy room and privacy and assessments/evaluation.
Název v anglickém jazyce
Specifics of arts therapies in educational institutions comparing the institutions of health care setting
Popis výsledku anglicky
18 arts therapists from educational and healthcare institutions in Czech Republic were interviewed to determine the specifics of therapeutic practice in educational institutions. The results relate to the presence of different professions in the team, their qualification and level of therapeutic competence, understanding the roles and work of arts therapists, the impact of arts on institutions, the depth of therapeutic change, formulation of therapeutic contract, therapeutic goals, organisation of therapy, the therapy room and privacy and assessments/evaluation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Social welfare interdisciplinary approach
ISSN
2029-7424
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
140-154
Kód UT WoS článku
000434761800012
EID výsledku v databázi Scopus
—