Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Meta-synthesis of qualitative studies: background, methodology and applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73587673" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73587673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.32008/NORDSCI2018/B1/VI/13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.32008/NORDSCI2018/B1/VI/13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32008/NORDSCI2018/B1/VI/13" target="_blank" >10.32008/NORDSCI2018/B1/VI/13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Meta-synthesis of qualitative studies: background, methodology and applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Primarily focused on answering questions why and how, this qualitative research relates to human being and behavior and could bring understanding of socially constructed phenomena, including people`s needs, experiences, behavior, motives, desires and expectations. Meta-synthesis is an important method that provides valuable insights into the qualitative research area. The aim of this methodological paper is to describe both the main conceptual background and the creation process of meta-synthesis (according to individual steps/phases) in the field of social science and educational research. The content of the paper includes the description of the 7-step procedure’s preparation (deciding the phenomenon of interest; deciding what is relevant; careful reading and re-reading: translating studies into one another; synthesizing the translation; expressing the synthesis), checklists for validation of the conclusions/findings obtained from analytical process (QUARI: the Qualitative Appraisal and the Review Instrument; CASP: Clinical Appraisal Skills Program in particular), and the SPIDER model: comprehensive search, appraisal of reports of qualitative primary studies, classification of studies, and findings synthesis. Methods of studying relevant literature (scientific articles), a content analysis and a critical comparison of knowledge were used. The output is presented as a short methodological review focused on the meta-synthesis method application to social sciences and educational research activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Meta-synthesis of qualitative studies: background, methodology and applications

  • Popis výsledku anglicky

    Primarily focused on answering questions why and how, this qualitative research relates to human being and behavior and could bring understanding of socially constructed phenomena, including people`s needs, experiences, behavior, motives, desires and expectations. Meta-synthesis is an important method that provides valuable insights into the qualitative research area. The aim of this methodological paper is to describe both the main conceptual background and the creation process of meta-synthesis (according to individual steps/phases) in the field of social science and educational research. The content of the paper includes the description of the 7-step procedure’s preparation (deciding the phenomenon of interest; deciding what is relevant; careful reading and re-reading: translating studies into one another; synthesizing the translation; expressing the synthesis), checklists for validation of the conclusions/findings obtained from analytical process (QUARI: the Qualitative Appraisal and the Review Instrument; CASP: Clinical Appraisal Skills Program in particular), and the SPIDER model: comprehensive search, appraisal of reports of qualitative primary studies, classification of studies, and findings synthesis. Methods of studying relevant literature (scientific articles), a content analysis and a critical comparison of knowledge were used. The output is presented as a short methodological review focused on the meta-synthesis method application to social sciences and educational research activities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    NORDSCI Conference Proceedings 2018

  • ISBN

    978-619-7495-00-3

  • ISSN

    2603-4107

  • e-ISSN

    2603-4107

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    123-131

  • Název nakladatele

    Saima Consult Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Helsinki, Finland

  • Datum konání akce

    17. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku