Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role of rescreening in special education intervention

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588918" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role of rescreening in special education intervention

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the statistics of the World Health Organization in March 2015, 328 million adults and 32 million children have hearing impairment. Early diagnosis and early special education intervention affect the quality of life of the child and their family. A big part of hearing defects can be detected a few days after birth by new-born hearing screening, which is done through examination of otoacoustic emissions. This examination should ideally establish hearing rescreening. Our study confirmed that in some individual cases, test results using BERA or SSEP indicate a significant difference between the measured values and actual hearing status. According to the results of check-up (rescreening), after a certain time no pathology of hearing or hearing impairment of milder degree in maturing central nervous system may be reported. From the qualitative data, we obtained results of 10 respondents, while in 3 of them a milder degree of hearing impairment was measured.

  • Název v anglickém jazyce

    Role of rescreening in special education intervention

  • Popis výsledku anglicky

    According to the statistics of the World Health Organization in March 2015, 328 million adults and 32 million children have hearing impairment. Early diagnosis and early special education intervention affect the quality of life of the child and their family. A big part of hearing defects can be detected a few days after birth by new-born hearing screening, which is done through examination of otoacoustic emissions. This examination should ideally establish hearing rescreening. Our study confirmed that in some individual cases, test results using BERA or SSEP indicate a significant difference between the measured values and actual hearing status. According to the results of check-up (rescreening), after a certain time no pathology of hearing or hearing impairment of milder degree in maturing central nervous system may be reported. From the qualitative data, we obtained results of 10 respondents, while in 3 of them a milder degree of hearing impairment was measured.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus