Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591505" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day

  • Popis výsledku v původním jazyce

    My research analyzed how China was represented in history textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the present day. 29 history textbooks were examined using a quantitative method to identify the proportion of Chinese history in history textbooks and the type of Chinese female images they contain. Discourse analysis was also used to analyze how the Tiananmen Square incident was described in these history textbooks. The research identified that history textbooks of the United Kingdom feature certain stereotypes and prejudices when describing China. This research establishes that, when writing history textbooks, it is necessary to overcome the limitations of one’s own national historical narrative and take a neutral and objective approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day

  • Popis výsledku anglicky

    My research analyzed how China was represented in history textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the present day. 29 history textbooks were examined using a quantitative method to identify the proportion of Chinese history in history textbooks and the type of Chinese female images they contain. Discourse analysis was also used to analyze how the Tiananmen Square incident was described in these history textbooks. The research identified that history textbooks of the United Kingdom feature certain stereotypes and prejudices when describing China. This research establishes that, when writing history textbooks, it is necessary to overcome the limitations of one’s own national historical narrative and take a neutral and objective approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole

  • ISBN

    978-80-244-5277-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    346-356

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku