Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73591505" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73591505 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day
Popis výsledku v původním jazyce
My research analyzed how China was represented in history textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the present day. 29 history textbooks were examined using a quantitative method to identify the proportion of Chinese history in history textbooks and the type of Chinese female images they contain. Discourse analysis was also used to analyze how the Tiananmen Square incident was described in these history textbooks. The research identified that history textbooks of the United Kingdom feature certain stereotypes and prejudices when describing China. This research establishes that, when writing history textbooks, it is necessary to overcome the limitations of one’s own national historical narrative and take a neutral and objective approach.
Název v anglickém jazyce
Images of China in History Textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the Present Day
Popis výsledku anglicky
My research analyzed how China was represented in history textbooks of the United Kingdom from the 1990s to the present day. 29 history textbooks were examined using a quantitative method to identify the proportion of Chinese history in history textbooks and the type of Chinese female images they contain. Discourse analysis was also used to analyze how the Tiananmen Square incident was described in these history textbooks. The research identified that history textbooks of the United Kingdom feature certain stereotypes and prejudices when describing China. This research establishes that, when writing history textbooks, it is necessary to overcome the limitations of one’s own national historical narrative and take a neutral and objective approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole
ISBN
978-80-244-5277-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
346-356
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—