Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy ve Španělsku ve srovnání v České republice a Číně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593650" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593650 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy ve Španělsku ve srovnání v České republice a Číně
Popis výsledku v původním jazyce
Znalosti představují souhrn nabytých poznatků získaných v procesu učení a vyjadřují informovanost žáků. Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě reprezentuje rovinu poučení a vyjadřuje množství a kvalitu informací čili znalostí. V pubertě se završuje dosažení reprodukční schopnosti. Pubertu lze označit za zásadní hormonální proces fyzických změn v souvislosti s výrazně se měnící psychikou, a to s uvědoměním si vlastní osobnosti. Puberta je významným prvkem sexuální výchovy v evropské i celosvětové dimenzi. Děti potřebují být včas adekvátně připraveny na pubertu, na všechny změny, vztahy a souvislosti. Včasná připravenost na pubertu znamená, že děti mají získat potřebné znalosti o ní už před jejím nástupem, a to v období prepuberty, kdy jsou žáky primární školy. Prezentovaná výzkumná studie identifikuje popisuje úroveň znalostí o pubertě mezi žáky primární školy. Uvádíme dílčí výstupy prezentované na mezinárodních konferencích - tyto výstupy zde rozšiřujeme v kontextu komparace situace v ČR, Číně a Španělsku.
Název v anglickém jazyce
Cognitive and Informative Level of Knowledge about Puberty among Primary School Pupils in Spain in the kontext of the Czech Republic and in China
Popis výsledku anglicky
Knowledge is gained in the process of learning and represents the level of awareness. The cognitive and informative level of knowledge about puberty includes the amount and quality of relevant information. During puberty, reproduction abilities are achieved. Puberty represents an essential hormone process accompanied by physical changes and rapidly transforming psyche, during which individuals become aware of their own personalities. Puberty is a significant element of sex education in the European as well as global dimension. Children need to be prepared for puberty in time and in an appropriate manner; this should include all related associations and contexts. Timely readiness for puberty means that children have the required knowledge before its onset – during pre-puberty when they are in primary school. The objective of the present research study is to identify and describe the level of knowledge about puberty among primary school pupils. We presented the partial results on the international conferences and in this journal we present an extended version of the outputs in the context of comparison the situation in the Czech Republic, China and Spain.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Special Review for Didactics of Social Sciences
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
31
Strana od-do
43-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—