Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na učitele českého jazyka a jejich názory na reflexi genderové problematiky v hodinách literární výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73594386" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73594386 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-2-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na učitele českého jazyka a jejich názory na reflexi genderové problematiky v hodinách literární výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek si klade za cíl prezentovat vybrané výsledky výzkumu genderové problematiky v literatuře pro děti a mládež a její reflexe v pedagogické praxi. Dotazníkové šetření vychází z předpokladu, že literární výchova může skrze vhodně zvolené texty konfrontovat dospívající dítě s genderovými stereotypy a vést ho ke kritickému hodnocení dalších souvisejících genderově orientovaných témat. Výzkum se zaměřuje na učitele českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Results of Questionnaire Survey Focused on Czech Language Teachers and Their Opinions on Gender Issues Reflection in Literary Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to present the selected results of the research dealing with gender problems in literature for children and youth and its reflection in pedagogical practice. The questionnaires are based on the presumption that while using appropriate texts, literary education can confront an adolescent child with gender stereotypes and guide him to critical assessment of other related gender-oriented topics. The research is focused on Czech language teachers at lower secondary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    125-132

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus