Přehled vybraných nově vytvořených a adaptovaných diagnostických nástrojů pro osoby s narušenou komunikační schopností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73596466" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73596466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://casopis.aklcr.cz/pdfs/lkl/2019/02/18.pdf" target="_blank" >https://casopis.aklcr.cz/pdfs/lkl/2019/02/18.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2019.034" target="_blank" >10.36833/lkl.2019.034</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přehled vybraných nově vytvořených a adaptovaných diagnostických nástrojů pro osoby s narušenou komunikační schopností
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje čtyři diagnostické nástroje určené pro jedince s narušenou komunikační schopností. Jedná se o Hodnocení úrovně pragmatické jazykové roviny u osob s poruchou autistického spektra určený pro děti; Test porozumění větám k diagnostice porozumění mluvené řeči u dětí i dospělých s různými diagnózami; Afaziologický screeningový test pro detekci afázie; dále o českou pracovní verzi Škály hodnotící srozumitelnost řeči v kontextu pro děti s (nejen) artikulačními a fonologickými poruchami. Pro každý diagnostický nástroj je stručně uveden jeho obecný popis a některé výsledky z ověřování.
Název v anglickém jazyce
An Overview of Several Newly Created or Adapted Diagnostic Tools for People with Communication Disorders
Popis výsledku anglicky
The article presents four diagnostic tools for people with communication disorders. It includes The evaluation of pragmatic level of language in children with autism spectrum disorder; a “Sentence Comprehension Test” (Test porozumění větám) designed for children and adults with various diagnoses; “Aphasia Screening Test” (Afaziologický screeningový test) to determine the presence or absence of aphasia; and draft czech version of Intelligibility in Context Scalefor children with speech sound disorders. A brief description of the diagnostic tools and some statistical results are provided for each of them.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy klinické logopedie
ISSN
2570-6179
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
99-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—