Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender differences in subjective well-being of healthy high-school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73597046" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73597046 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15510/19:73597046

  • Výsledek na webu

    <a href="https://content.sciendo.com/view/journals/afepuc/59/2/article-p161.xml" target="_blank" >https://content.sciendo.com/view/journals/afepuc/59/2/article-p161.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/afepuc-2019-0014" target="_blank" >10.2478/afepuc-2019-0014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender differences in subjective well-being of healthy high-school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this study was to analyse the level of subjective well-being (SWB) through five SWB dimensions and compare it between healthy male and healthy female high school students preferring sedentary leisure time activities. The research sample comprised of 90 male high school students (mean age 16.72 ± 1.33) and 126 female high school students (mean age 16.71 ± 1.36) who preferred sedentary types of leisure time activities with self-reported good health status. A standardized The Bern Subjective Well-Being Questionnaire for Adolescents (BFW) was used as a primary research method. We found significantly higher level of positive SWB dimension (U = 4281, p = 0.002, r = 172) and significantly lower level of negative SWB dimension (U = 2835, p = 0.000, r = 424) in the group of male high school students with self-reported good health status in comparison to female high school students. Parents should be involved in the selection of their children&apos;s leisure time activities, so it should not have only the sedentary character but also sport leisure time activities, mainly among young girls.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender differences in subjective well-being of healthy high-school students

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this study was to analyse the level of subjective well-being (SWB) through five SWB dimensions and compare it between healthy male and healthy female high school students preferring sedentary leisure time activities. The research sample comprised of 90 male high school students (mean age 16.72 ± 1.33) and 126 female high school students (mean age 16.71 ± 1.36) who preferred sedentary types of leisure time activities with self-reported good health status. A standardized The Bern Subjective Well-Being Questionnaire for Adolescents (BFW) was used as a primary research method. We found significantly higher level of positive SWB dimension (U = 4281, p = 0.002, r = 172) and significantly lower level of negative SWB dimension (U = 2835, p = 0.000, r = 424) in the group of male high school students with self-reported good health status in comparison to female high school students. Parents should be involved in the selection of their children&apos;s leisure time activities, so it should not have only the sedentary character but also sport leisure time activities, mainly among young girls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Facultatis Educationis Physicae Universitatis Comenianae

  • ISSN

    0520-7371

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    161-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus