Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zdravotní gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73600253" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73600253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zdravotní gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V úvodu interaktivní přednášky (workshopu) byly účastníkům představeny stěžejní oblasti podpory zdraví a optimálního způsobu životního stylu s cílem vytvoření vazby na oblast výchovu ke zdraví a zdravotní gramotnost. Jednalo se tato témata: Zdraví, nemoc a jejich současné pojetí. Determinanty zdraví a faktory a postoje k životnímu stylu. Výchova ke zdraví v kurikulárních dokumentech. Zdravotní gramotnost a její význam pro aktivní přístup ke zdraví. Specifické oblasti zdravotní gramotnosti a vybrané faktory životního stylu (s důrazem na oblast výživy a stravovacích návyků). Workshop byl dále veden interaktivní formou za využití edukačních materiálů Státního zdravotního ústavu a dalších subjektů. Účastníci následně vytvářeli, s využitím pomůcek (maket) jednotlivých potravin optimální a nevhodnou výživovou pyramidu, návrhy složení porcí přijímaných během dne a dále sami uváděli konkrétní příklady možných situací ve třídě se společnou volbou optimálních způsobů řešení. Na modelových příkladech byly diskutovány principy efektivní komunikace, jako nezbytné podmínky řízení heterogenní skupiny žáků. Na závěr setkání proběhla evaluace účastníky workshopu.

  • Název v anglickém jazyce

    Health literacy

  • Popis výsledku anglicky

    At the beginning of the interactive lecture (workshop), the participants were introduced to the key areas of health promotion and optimal lifestyle in order to establish a link to health education and health literacy. These topics were: Health, illness and their current conception. Determinants of health and factors and attitudes to lifestyle. Health education in curricular documents. Health literacy and its importance for active approach to health. Specific areas of health literacy and selected lifestyle factors (with an emphasis on nutrition and eating habits). The workshop was also conducted in an interactive form using educational materials of the National Institute of Public Health and other subjects. The participants then created, with the aid of mockups of individual foods, an optimal and unsuitable nutritional pyramid, suggestions for the composition of portions received during the day, and also presented concrete examples of possible classroom situations with a common choice of optimal solutions. The model examples discussed the principles of effective communication as a necessary condition for managing a heterogeneous group of pupils. At the end of the meeting, the workshop participants evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    20

  • Počet zahraničních účastníků

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce