Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Programming of CNC machines – is it Programming Indeed?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600208" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/01/08.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/01/08.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Programovanie CNC strojov - je to skutočné programovanie?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci kurikurálnej reformy, ktorá aktuálne prebieha v Českej republike, sa plánuje vytvoriť samostatná vzdelávacia oblasť „Člověk a technika“ s vyučovacím predmetom Technika. Tento predmet má zabezpečiť vzdelávanie žiakov a študentov po technickej stránke, do ktorej spadá aj práca s CNC strojmi. Veľakrát sa práve s CNC strojmi spája slovo „programovanie“, ktoré však nie je typické počítačové programovanie vyučované na stredných a vysokých školách. Nasledujúci článok sa venuje práve teoretickej analýze a porovnaniu týchto dvoch druhov programovania, z ktorého vyplýva či sa programovanie CNC strojov môže považovať za programovanie alebo nie.

  • Název v anglickém jazyce

    Programming of CNC machines – is it Programming Indeed?

  • Popis výsledku anglicky

    As part of the curriculum reform currently underway in the Czech Republic, it is planned to create a separate educational area “Man and Technology” with the subject Engineering. This course is to ensure the education of pupils and students in technical terms, which also includes work with CNC machines. The word “programming” is often associated with CNC machines, but this is not the typical computer programming taught at secondary schools and universities. The following article is devoted to the theoretical analysis and comparison of these two types of programming, which shows whether the programming of CNC machines can be considered as programming or not.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13(1)

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    53-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus