Programming of CNC machines – is it Programming Indeed?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73600208" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73600208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/01/08.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2020/01/08.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2020.007" target="_blank" >10.5507/tvv.2020.007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Programovanie CNC strojov - je to skutočné programovanie?
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci kurikurálnej reformy, ktorá aktuálne prebieha v Českej republike, sa plánuje vytvoriť samostatná vzdelávacia oblasť „Člověk a technika“ s vyučovacím predmetom Technika. Tento predmet má zabezpečiť vzdelávanie žiakov a študentov po technickej stránke, do ktorej spadá aj práca s CNC strojmi. Veľakrát sa práve s CNC strojmi spája slovo „programovanie“, ktoré však nie je typické počítačové programovanie vyučované na stredných a vysokých školách. Nasledujúci článok sa venuje práve teoretickej analýze a porovnaniu týchto dvoch druhov programovania, z ktorého vyplýva či sa programovanie CNC strojov môže považovať za programovanie alebo nie.
Název v anglickém jazyce
Programming of CNC machines – is it Programming Indeed?
Popis výsledku anglicky
As part of the curriculum reform currently underway in the Czech Republic, it is planned to create a separate educational area “Man and Technology” with the subject Engineering. This course is to ensure the education of pupils and students in technical terms, which also includes work with CNC machines. The word “programming” is often associated with CNC machines, but this is not the typical computer programming taught at secondary schools and universities. The following article is devoted to the theoretical analysis and comparison of these two types of programming, which shows whether the programming of CNC machines can be considered as programming or not.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
2020
Číslo periodika v rámci svazku
13(1)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
53-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—